بستن

13 نکته برای افزایش ترافیک ارگانیک – 2024

۱۸ بهمن ۱۴۰۲

صادق جعفری

بازاریابی محتوا سئو

121

افزایش ترافیک ارگانیک

اگر شما ماه ها بدون خستگی کار کرده اید تا وب سایت کاملاً جدید خود را برای تجارت کوچک خود راه اندازی کنید. و در نهایت وب سایت خود را راه اندازی کرده و نمی تواند صبر کنید تا به افرادی که می خواهند محصولات شمار را بخرند دسترسی پیدا کنید. اما پس از چند ماه انتظار، تعداد زیادی از افراد جدید را برای بازدید از سایت خود جذب نمی کنید. بنابراین، شما برای به دست آوردن مشتریان بیشتر چه کاری می تواند انجام دهید؟

بهترین راه برای شما برای کسب درآمد بیشتر، یادگیری نحوه افزایش ترافیک ارگانیک است. اگر شما بتواند استراتژی هایی برای افزایش ترافیک بیاموزد، می توانید عملکرد فروشگاه خود را به صورت آنلاین بهبود بخشید. خوشبختانه برای شما-ما اطلاعات لازم برای یادگیری نحوه افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت خود و موفقیت در سال 2024 را داریم.

1- صفحات خود را برای انسان ها بهینه سازی کنید، نه برای موتورهای جستجو

این اشتباه اغلب یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که شرکت ها هنگام تلاش برای افزایش ترافیک ارگانیک به سایت خود مرتکب می شوند و در سال 2024، این نکته بسیار مهم است. از آنجایی که موتورهای جستجو رتبه بندی نتایج جستجوی شما را تعیین می کنند، بسیاری از شرکت ها سعی می کنند سایت های خود را برای دلجویی از موتورهای جستجو بهینه کنند. با این حال، واقعیت این است که موتورهای جستجو برای تعیین رتبه یک صفحه به کاربران مراجعه می کنند.

موتورهای جستجو مانند گوگل به معیارهایی از جمله زمان اقامت، صفحات بازدید شده و موارد دیگر نگاه می کنند، که همگی نشان دهنده میزان لذت کاربر از سایت شما هستند. اگر شخصی برای مدت طولانی در سایت شما ساکن باشد یا از ده ها صفحه بازدید کند، به این معنی است که سایت شما مفید و مرتبط است. اما اگر سایت شما برای مخاطبان شما بهینه سازی نشده باشد، خطر خروج آنها از سایت شما را تهدید می کند که منجر به رتبه پایین تر در نتایج جستجو و ترافیک ارگانیک کمتر می شود.

برای جلوگیری از وقوع این سناریو، ابتدا باید روی نوشتن برای انسان تمرکز کنید. اگر به زبان و سبکی بنویسید که برای مخاطبانتان منطقی باشد، افراد را برای مدت طولانی تری در صفحات خود نگه می دارید. نوشتن برای انسان منجر به بهبود بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و رتبه بندی می شود و در نتیجه به شما کمک می کند تا ترافیک ارگانیک به وب سایت خود را افزایش دهید.

2- یک وبلاگ ایجاد کنید

اگر می خواهید ترافیک جستجوی ارگانیک را افزایش دهید، با ایجاد یک وبلاگ شروع کنید. وبلاگ نویسی برای کسب و کار شما بسیار مفید است زیرا به شما کمک می کند به مخاطبان هدف خود برسید و ترافیک ارگانیک را برای کسب و کار خود هدایت کنید و همچنین اعتماد و اعتبار سایت خود را افزایش دهید.

وقتی وبلاگ می‌زنید، دانش ارزشمندی را که مخاطبانتان می‌خواهند به اشتراک می‌گذارید. هنگامی که آنها این اطلاعات را با کلمه کلیدی مرتبطی که شما هدف قرار داده اید جستجو می کنند، سایت شما را پیدا می کنند و پست شما را بررسی می کنند. این به شما امکان می دهد تا سرنخ های بیشتری را به صفحه خود هدایت کنید زیرا اطلاعات مفیدی را که آنها به دنبال آن هستند ارائه می دهید.

بنابراین، چه نوع وبلاگ هایی می توانید ایجاد کنید؟ شما می توانید انواع مختلفی از وبلاگ ایجاد کنید، از جمله:

  • وبلاگ های آموزنده
  • وبلاگ راهکارها
  • لیست ها
  • و بیشتر

صرف نظر از قالب وبلاگ شما، بخش مهم این است که شما اطلاعات مرتبط را به بازدیدکنندگان ارائه می دهید. همیشه می‌توانید بررسی کنید و ببینید چه سایت‌هایی در حال حاضر برای موضوع و کلمه کلیدی که روی آن تمرکز می‌کنید رتبه بالایی دارند، بنابراین می‌توانید نوع اطلاعاتی را که باید در پست وبلاگ خود قرار دهید ، به دست آورید.

3- به طور منظم مطالب را منتشر کنید

هنگامی که وبلاگ خود را ایجاد کردید و یک جایگاه ویژه ایجاد کردید، می خواهید یک برنامه زمان بندی یا تقویم محتوایی ایجاد کنید تا محتوا را به طور مداوم منتشر کنید. وبلاگ نویسی مستلزم انتشار منظم محتوا است و انتشار منظم به شما امکان می دهد تا به طور مداوم ترافیک ارگانیک را به وب سایت خود هدایت کنید.

هنگامی که یک تقویم محتوای وبلاگ ایجاد می کنید، حس نظم را به صفحه شما می بخشد. همچنین به بازدیدکنندگان وب سیگنال می دهد که باید به طور مرتب وبلاگ شما را برای خواندن مطالب جدید بررسی کنند. با ایجاد این ثبات، می توانید بازدیدهای منظم را جذب کرده و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتریان وفادار افزایش دهید. و البته، شما می توانید یک جریان ثابت از

هنگامی که وبلاگ خود را ایجاد کردید و یک جایگاه ویژه ایجاد کردید، می خواهید یک برنامه زمان بندی یا تقویم محتوایی ایجاد کنید تا محتوا را به طور مداوم منتشر کنید. وبلاگ نویسی مستلزم انتشار منظم محتوا است و انتشار منظم به شما امکان می دهد تا به طور مداوم ترافیک ارگانیک را به وب سایت خود هدایت کنید.

هنگامی که یک تقویم محتوای وبلاگ ایجاد می کنید، حس نظم را به صفحه شما می بخشد. همچنین به بازدیدکنندگان وب سیگنال می دهد که باید به طور مرتب وبلاگ شما را برای خواندن مطالب جدید بررسی کنند. با ایجاد این ثبات، می توانید بازدیدهای منظم را جذب کرده و شانس خود را برای تبدیل آنها به مشتریان وفادار افزایش دهید. و البته، شما می توانید یک جریان ثابت از افزایش ترافیک ارگانیک ارزشمند را به سایت خود هدایت کنید.

4- محتوا را برای featured snippet بهینه کنید

اگر می خواهید ترافیک ارگانیک به وب سایت خود را افزایش دهید، باید محتوای خود را برای نمایش در featured snippet بهینه کنید. featured snippet کادری است که در بالای نتایج جستجو ظاهر می شود و به جستجوگران پاسخ مستقیمی به درخواست خود می دهد.

چطور featured snippet می تواند به شما در افزایش ترافیک ارگانیک کمک کند؟ برترین نتیجه جستجوی ارگانیک 34 درصد از کلیک ها را دریافت می کند. هنگامی که یک featured snippet را در ترکیب قرار می دهید، نرخ کلیک (CTR) موقعیت اول 8٪ کاهش می یابد. بنابراین، هنگامی که یک featured snippet وجود دارد، افراد بیشتری روی لیست کلیک می کنند.

اکنون احتمالاً فکر می کنید، “چگونه می توانم این featured snippet را بدست بیاورم؟” هیچ راه مشخصی برای به دست آوردن featured snippet وجود ندارد، اما استراتژی‌هایی وجود دارد که می‌توانید برای افزایش شانس رتبه‌بندی خود در این نقطه دنبال کنید. در اینجا دو روش اصلی برای بهینه سازی برای featured snippet وجود دارد:

  • استفاده از لیست‌های گلوله‌دار یا شماره‌دار برای پاسخ مستقیم به پرس و جو: فهرست‌های گلوله‌دار و شماره‌دار راهی عالی برای دستیابی به موقعیت قطعه برجسته هستند. این بدان معنا نیست که باید صفحه خود را پر از لیست کنید، بلکه مکان های مناسبی را برای ادغام آنها پیدا کنید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید برای پرسشی مانند «چگونه اعتبار خود را تعمیر کنیم» رتبه‌بندی کنید، یک لیست گلوله‌دار یا شماره‌دار نکات برای خوانندگان بسیار مفید خواهد بود.

  • دادن یک پاسخ کوتاه و دقیق: راه دیگر برای بهینه‌سازی featured snippet، ارائه پاسخ کامل است. مطلب را بیهوده طولانی نکنید و جزئیات بیهوده را به تعداد کلمات خود اضافه نکنید. این featured snippet از پرس و جو “چگونه بهترین ماشین ظرفشویی را پیدا کنیم” را به عنوان مثال در نظر بگیرید.

در این مثال می بینید که وب سایت به طور مستقیم به سوال پاسخ می دهد. آنها اشاره می کنند تا مطمئن شوند ماشین ظرفشویی فضای کافی دارد، به اندازه سبد نقره نگاه کنید و تعداد قفسه ها را ارزیابی کنید. این featured snippet پاسخی مستقیم به پرس و جو ارائه می دهد.

بنابراین، برای افزایش شانس خود برای حضور در featured snippet ، باید روی ارائه پاسخ به طور واضح و مستقیم تمرکز کنید. علاوه بر این، همچنین بسیار مهم است که کلیدواژه اصلی خود را در بخشی که می‌خواهید برای featured snippet خود بهینه کنید، ادغام کنید تا شانس بیشتری برای کسب امتیاز داشته باشید.

5- کلمات کلیدی مرتبط را در صفحه خود بگنجانید

نکته بعدی ما برای افزایش ترافیک ارگانیک به صفحه شما این است که کلمات کلیدی مرتبط را در سایت خود ادغام کنید. کلمات کلیدی نقش مهمی در کمک به نمایش صفحات شما در مقابل سرنخ های مرتبط دارند. شما باید کلمات کلیدی مناسب را برای هدف انتخاب کنید تا واجد شرایط ترین ومناسب ترین مخاطبان شما بتوانند محتوای شما را پیدا کنند.

فرض کنید شما صاحب یک شرکت تمیز کننده ارگانیک هستید. برای شما منطقی نیست که برای کلمات کلیدی مانند “لباس زنانه” یا “بهترین ماشین ظرفشویی در بازار” رتبه بندی کنید. حتی اگر این کلمات کلیدی ترافیک زیادی را به همراه داشته باشند، ترافیکی را که بر روی لیست های شما کلیک می کند، هدایت نمی کنند.

در عوض، تمرکز بر کلمات کلیدی مرتبط، مانند «پاک‌کننده‌های صنعتی سبز» یا «شرکت نظافت ارگانیک»، ترافیک مرتبط را به صفحه شما هدایت می‌کند. از آنجایی که در نتایج جستجوی مرتبط رتبه بندی می کنید، احتمالاً ترافیک مرتبط بیشتری را به سایت خود هدایت می کنید. شما می توانید کلمات کلیدی مرتبط برای صفحه خود را با استفاده از نکات زیر پیدا کنید.

  • انجام تحقیقات کلمات کلیدی با استفاده از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
  • تمرکز بر شرایط مرتبط با صنعت
  • تمرکز بر کلمات کلیدی طولانی (3+ کلمه)

یافتن کلمات کلیدی مناسب به شما کمک می‌کند تا ترافیک ارگانیک را با افزایش کلیک‌ها و سرنخ‌ها به صفحه خود افزایش دهید. یک راه سریع برای بررسی یکپارچگی کلمه کلیدی، وارد کردن URL خود در اینجا است. ابزار رایگان ما، جستجوگر سئو، سئو و ادغام کلمات کلیدی شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و سپس نکات کاربردی و شخصی‌سازی شده برای سئوی سایت شما را ارائه می‌دهد.

6- کلمات کلیدی جدیدی را برای پر کردن شکاف ها پیدا کنید

بهینه سازی کلمات کلیدی را هچی وقت نباید متوقف کنید. هنگامی که محتوایی را در سایت خود ایجاد کردید (مانند وبلاگ خود)، عادت کنید که به طور منظم در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید تا کلمات کلیدی جدیدی را برای هدف خود پیدا کنید. با انجام این کار، می توانید استراتژی کلمه کلیدی خود را به روز نگه دارید و همیشه از عبارات و اصطلاحاتی که مخاطبان هدف شما برای یافتن محتوای شما استفاده می کنند، آگاه باشید.

به دنبال کلمات کلیدی با رقابت کمتر باشید تا شانس بهتری برای کسب رتبه های برتر برای آنها داشته باشید. این به شما برتری نسبت به رقبای خود می دهد و آنها را مجبور می کند تا برای مقابله با قدرت تثبیت شده سایت شما در مورد کلمه کلیدی سخت تر تلاش کنند.

یافتن کلمات کلیدی جدید همچنین به شما کمک می کند شکاف های کلمات کلیدی را در محتوای خود شناسایی کنید و آنها را با محتوای مفید و مرتبط پر کنید که ترافیک ارگانیک بیشتری را به سایت شما جذب می کند.

در زیر چند راه آسان برای شناسایی شکاف کلمات کلیدی در محتوای خود آورده شده است:

  • تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی رقبا را انجام دهید
  • از ابزارهایی مانند Ahrefs یا Google Search Console برای نظارت بر داده های کلمات کلیدی استفاده کنید.

7- بخش‌های «مردم همچنین می‌پرسند» و سؤالات متداول را هدف قرار دهید

نکته دیگر در مورد چگونگی افزایش ترافیک ارگانیک برای سایت خود، هدف قرار دادن بخش های «مردم همچنین می پرسند» و سؤالات متداول است تا مستقیماً به سؤالات مربوط به کاربران پاسخ دهد. افزودن بخش‌های پرسش‌های متداول به صفحات شما می‌تواند قدرت رتبه‌بندی شما را افزایش دهد، زیرا به شما فرصت بیشتری می‌دهد تا کلمات کلیدی مرتبط را هدف‌گیری کنید و به پرسش‌های کاربر پاسخ دهید که ممکن است هنوز در محتوای قبلی صفحه‌تان به آن پرداخته نشده باشد.

این بخش‌ها به صفحه شما ارزش می‌افزایند و می‌توانند ترافیک ارگانیک بیشتری را با پاسخگویی سریع به سوالات کاربران جذب کنند.

8- یک تگ عنوان و متا توضیحات جذاب ایجاد کنید

هنگامی که کاربران جستجو می کنند و لیست شما را در نتایج پیدا می کنند، اولین چیزی که می بینند تگ عنوان و توضیحات متا است. اگر آنها را با این دو جزء جذب نمی کنید، فرصت ارزشمندی را برای افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت خود از دست می دهید.

تگ عنوان و توضیحات متا شما می‌تواند دیلی برای کاربر باشد که روی فهرست شما کلیک کند (یا کلیک نکند). با این حال، اگر این دو مؤلفه را بهینه کنید، می‌توانید افراد بیشتری را به کلیک بر روی صفحه خود سوق دهید، که منجر به افزایش ترافیک ارگانیک می‌شود.

  • برای برچسب عنوان خود: روی حفظ آن در 60 کاراکتر تمرکز کنید. شما همچنین می خواهید کلیدواژه اصلی خود را در قسمت جلو ادغام کنید، بنابراین موتورهای جستجو و جستجوگران بدانند فهرست شما مرتبط است. برچسب عنوان خود را برای تشویق کلیک ها جذاب کنید!
  • برای توضیحات متا: آن را در 160 کاراکتر نگه دارید. کلیدواژه اصلی خود را در توضیحات متا ادغام کنید و مطمئن شوید که بینشی را در مورد آنچه در صفحه شما انتظار دارند به مخاطبان شما ارائه می دهد.

9- یک ممیزی فنی سئو انجام دهید

سئوی فنی وب سایت شما را برای خزنده های موتورهای جستجو آسان تر می کند تا سایت شما را درک و فهرست کنند. سئوی فنی نیز بخش مهمی از جذب ترافیک ارگانیک به سایت شما است زیرا با بهبود کاربرپسندی و حل هر گونه مشکل فنی که ممکن است باعث ناراحتی کاربران شود، سروکار دارد.

سفر فنی سئوی خود را با انجام ممیزی سایت آغاز کنید. ممیزی سایت به شما کمک می کند تا عناصر باطن مهم سایت خود را بررسی کرده و هر گونه مشکل فنی را که نیاز به تعمیر دارد شناسایی کنید، مانند:

  • سرعت صفحه (page speed)
  • وضعیت رتبه
  • وضیعت پیوندها
  • خطاهای نقشه سایت
  • داده های ساخت یافته
  • وضعیت HTTPS

10- بهترین شیوه های سئو فنی را اجرا کنید

هنگامی که ممیزی فنی سئوی خود را انجام دادید، می توانید با اجرای برخی از بهترین شیوه ها برای حفظ بهترین شکل سایت خود، به بهبود سلامت سئو فنی سایت خود ادامه دهید. در زیر برخی از بهترین شیوه های فنی سئو وجود دارد که می توانید از آنها برای بهبود سایت خود برای کاربران و موتورهای جستجو استفاده کنید:

  • به جای HTTP از HTTPS استفاده کنید
  • مطمئن شوید که سایت شما برای موبایل مناسب است
  • بهینه سازی برای بخش حیاتی وب اصلی گوگل
  • بهبود سرعت صفحه
  • هر محتوای تکراری را شناسایی و رفع کنید
  • لینک های خراب را شناسایی و رفع کنید
  • ممیزی های فنی سئو را به طور منظم انجام دهید تا از هر مشکلی مطلع باشید

11- صفحات وب خود را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارید

اگر صرفاً به تاکتیک‌های سئو برای کمک به افزایش ترافیک ارگانیک تکیه می‌کنید، روش‌های ارزشمند دیگری را که به شما در افزایش ترافیک کمک می‌کنند از دست داده‌اید. بازاریابی رسانه های اجتماعی فرصت عالی دیگری برای هدایت کاربران به سایت شما با پیوند دادن به پست های وبلاگ یا صفحات مقاله فراهم می کند. می توانید صفحات خود را در نمایه رسانه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید تا به هدایت ترافیک ارگانیک به صفحه خود کمک کنید. نه تنها فالوورهای شما را به وب سایت شما باز می گرداند، بلکه اگر پست شما را به اشتراک بگذارند، ترافیک جدیدی را به صفحه شما هدایت می کند.

12- کسب بک لینک

اگر می خواهید ترافیک ارگانیک را خارج از بهینه سازی در وب سایت خود افزایش دهید، ما یک استراتژی عالی برای شما داریم: کسب بک لینک. بک لینک ها لینک هایی هستند که از سایر سایت های خارجی به سایت شما می آیند. این پیوندها به افزایش اعتماد و اقتدار وب سایت شما در صنعت شما کمک می کند.

بک لینک ها ترافیک ارگانیک را از دو طریق افزایش می دهند. ابتدا، شخصی که انتخاب می کند به سایت شما در صفحه خود لینک دهد، منجر به ترافیک وب سایت خود به وب سایت شما می شود. بنابراین، اگر یک وبلاگ نقدی در پست وبلاگ خود در مورد مکان های برتر پیتزا به پیتزافروشی شما پیوند دهد، هرکسی که روی آن پیوند به سایت شما کلیک کند به ترافیک جدیدی برای تجارت شما تبدیل می شود. علاوه بر این، کسب بک لینک های معتبر به افزایش اعتماد و اقتدار شما کمک می کند که رتبه شما را افزایش می دهد.

بنابراین، چگونه می توانید بک لینک های بیشتری کسب کنید؟ بهترین راه برای کسب بک لینک، ایجاد محتوای مرتبط و مرتبط با صنعت است. وبلاگ شما می تواند به عنوان یک فرصت عالی برای کسب بک لینک از سایت های معتبر باشد. وبلاگ نویسی بهترین منبع برای بک لینک است زیرا:

  • می توانید آنها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
  • می توانید در مورد موضوعات مختلف بنویسید
  • شما می توانید کلمات کلیدی متعددی را هدف قرار دهید
  • می توانید آنها را در خبرنامه های ایمیل به اشتراک بگذارید

13- محتوای قدیمی را اصلاح کنید

آخرین استراتژی که برای افزایش ترافیک ارگانیک به آن نگاه خواهیم کرد، اصلاح محتوای قدیمی است. وقتی محتوایی را منتشر می کنید، ممکن است به مرور زمان منسوخ شود. شما ممکن است ترافیک زیادی را به وب سایت خود وارد نکنید زیرا رقبای شما صفحات به روزتری دارد.

اگر می خواهید ترافیک جستجوی ارگانیک را به این صفحات افزایش دهید، با بهینه سازی مجدد آنها شروع کنید. بهینه سازی مجدد محتوای قدیمی شما را قادر می سازد تا زندگی تازه ای را به صفحاتی در سایت خود بدهید که عملکرد خوبی ندارند. بنابراین، بهینه سازی مجدد مستلزم چیست؟

این به صفحه بستگی دارد. برای برخی از صفحات، فقط به روز رسانی اطلاعات موجود در آن می تواند به شما در افزایش ترافیک ارگانیک کمک کند. صنعت شما ممکن است تغییر کند و اطلاعات موجود در صفحه دیگر مرتبط نباشد، بنابراین باید محتوا را به‌روزرسانی کنید تا استانداردهای فعلی را منعکس کند. شما باید به دنبال به روز رسانی مواردی مانند:

  • تاریخ
  • آمار
  • اطلاعات قدیمی
  • ساختار صفحه شما بر اساس نیت کاربر

علاوه بر این، ممکن است صفحه شما به راحتی برای مخاطبان شما قابل خواندن نباشد. ممکن است لازم باشد متن را به پاراگراف‌های کوچک‌تر مرتب کنید، تصاویر بصری را برای کمک به شکستن متن اضافه کنید، یا از سرفصل‌ها استفاده کنید تا صفحات خود را به راحتی مرور کنید. اصلاح محتوا به شما کمک می کند تا محتوای خود را بهتر انجام دهید، بنابراین می توانید ترافیک ارگانیک را به وب سایت خود افزایش دهید.

درباره نحوه افزایش ترافیک ارگانیک بیشتر بدانید

اگر می خواهید ترافیک ارگانیک به وب سایت خود را افزایش دهید، زمان آن رسیده که این نکات را عملی کنید. آیا زمانی برای اختصاص دادن به ترافیک ارگانیک بیشتر به وب سایت خود ندارید؟ ایزی تم اینجاست تا کمک کند. ما بیش از یک دهه تجربه در کمک به مشتریان خود در افزایش ترافیک ارگانیک به وب سایت های خود داریم. ما می دانیم که چگونه ترافیک ارزشمندی را هدایت کنیم که برای مشتریان ما به سرنخ و فروش تبدیل می شود. می خواهید بیشتر بیاموزید؟ با ما با شماره 09370037921 تماس بگیرید یا به صورت آنلاین با ما تماس بگیرید تا با یک استراتژیست در مورد اینکه چگونه خدمات SEO ما به شما در افزایش ترافیک ارگانیک در سایت خود کمک می کند صحبت کنید!

صادق جعفری

متخصص طراحی و اجرای انواع قالب وب سایت برای انواع cms (جوملا ، وردپرس و ...)با بیش از 4 سال سابقه و بیش از 35 پروژه موفق

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *