بستن

سرقت ترافیک وب سایت رقبا: 4 نکته برای موفقیت برای شکست رقبا در سئو

۲۶ بهمن ۱۴۰۲

صادق جعفری

بهینه سازی سایت سئو

109

شکست رقبا در سئو

در واقع هدف بهینه سازی موتور جستجو (SEO) هدایت ترافیک به وب سایت شما است. اما شما تنها کسی نیستید که برای تحقق آن تلاش می کنید. رقبای شما نیز برای رتبه بندی رقابت می کنند، و اگر ندانید چگونه از آنها سبقت بگیرید، می توانند بسیاری از امتیازات شما را از بین ببرند.

شکست رقبا در سئو

برای اینکه بازاریابی آنلاین شما موفق باشد، باید ترافیک ارزشمندی را برای خود به ارمغان بیاورید و این اغلب به معنای سرقت آن از رقبایتان است. البته کلمه دزدی در اینجا کمی گمراه کننده است. هیچ چیز غیراخلاقی در مورد هدایت مجدد ترافیک به وب سایت شما وجود ندارد – برعکس، بهترین راه برای به دست آوردن این ترافیک، ایجاد محتوایی است که برای کاربران شما مفیدتر باشد!

اما این به چه شکل است؟ چگونه می توانید به طور موثر ترافیک رقبا را بدزدید؟ در زیر، ما چهار نکته عالی برای تحقق آن را توضیح خواهیم داد.

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید تا همکاری موفقی را باشما شروع کنیم.

1- در مورد وب سایت های رقیب تحقیق کنید

قبل از اینکه بتوانید ترافیک رقبا را بدزدید، باید بدانید که رقبای شما چه کسانی هستند و چه می‌کنند.

رقبای شما چه کسانی هستند؟

با شناسایی رقبای خود شروع کنید. البته ممکن است تصوری از اینکه آنها در حال حاضر چه کسانی هستند داشته باشید – احتمال دارد حداقل تعداد انگشت شماری از مشاغل را که اغلب با آنها رقابت می کنید، می شناسید. با این حال، از آنجایی که ما در مورد SEO صحبت می کنیم، بهترین راه برای ما برای تعریف رقابت این است که ببینیم چه کسی از شما برای کلمات کلیدی مرتبط در رتبه بالاتری قرار دارد.

رقبای آنلاین

ابتدا فهرستی از کلمات کلیدی را که می خواهید با محتوای وب خود هدف قرار دهید تهیه کنید. ممکن است قبلاً چنین لیستی داشته باشید.هنگامی که فهرستی آماده کردید، هر یک از کلمات کلیدی موجود در آن را در گوگل جستجو کنید. سپس ببینید کدام سایت ها برای آن کلمات کلیدی رتبه بندی می کنند. اینها رقبای شما هستند.

می توانید روی خود نتایج کلیک کنید تا ببینید تا رقیب محتوای خود را ببینید.

رقبای شما چه می کنند؟
از ابزار رایگان جستجوگر SEO WebFX استفاده کنید و رقبای خود را تجزیه و تحلیل کنید و معیارها و عملکرد سئو آنها را با سایت خود مقایسه کنید. این کار می تواند به ایجاد منجر به ایده های جدید، بهبود استراتژی ها منجر شود و ترسیم تصویر واضح تری از رقابت که در پیش دارید کمک کند .

این ابزارها به شما کمک می کند تا اطلاعاتی را دریافت کنید و شروع به کار بر روی سرقت ترافیک از رقبای خود کنید.

2- محتوای وب سایت خود را براساس محتوای رقبای خود بهبود دهید

هنگامی که شروع به بررسی محتوای رقبای خود کردید، می توانید از نقاط قوت و ضعف آنها استفاده کنید.

محتوای سایت
تقلید نقاط قوت

از آنجایی که رقبای اصلی که شما به آنها نگاه می کنید رقبایی هستند که بالاتر از شما در نتایج جستجو قرار دارند، مطمئت باشید حتما آنها از برخی تکنیک های بهینه سازی بهتری استفاده کرده اند که در رتبه بالاتری قرار دارند . باید صفحات آنها را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید آنها برای رتبه بالاتر چه کاری انجام می دهند. به عنوان مثال، اگر اینطور به نظر می رسد که رقیب به خلیی بهتر عمل می کند و تمام محتوای آنها به جای فرم کوتاه، دارای فرم بلند است، میشود نتیجه گرفت که طول بیشتر محتوا دلیل رتبه بالاتر رقیب است.

در نتیجه، می‌توانید رویکرد مشابهی را برای محتوای خودتان در پیش بگیرید. نباید ایده ها را مستقیماً از رقبای خود بدزدید، اما تجزیه و تحلیل نقاط قوت رقبا می تواند با شما کمک کند تا برای استراتژی محتوای خود از آنها الهام بگیرید.

بهبود نقاط ضعف

البته، اگرچه رقبای شما کارهای زیادی را به درستی انجام داده اند، اما هیچ یک از آنها بدون نقص نخواهند بود. احتمالاً جنبه های زیادی را پیدا خواهید کرد که دارای ضعف هستند و شما میتوانید در محتوای خود بهبود ببخشید.

به عنوان مثال، اگر می بینید که یک رقیب به طور کامل به برای یک کلمه کلیدی خاص توجه نمی کند، می توانید محتوایی ایجاد کنید که آن کلمه کلیدی را هدف قرار دهید.

3- از بک لینک ها تقویت شوید

چیزی که می توانید از یک بررسی کننده ترافیک متوجه شوید ، تعداد بک لینک ها در سایت رقیب است. بک لینک ها لینک هایی از وب سایت های خارجی هستند که به صفحه ای در وب سایت شما برمی گردند. این ارجاع به محتوا اعتبار بیشتری نزد گوگل می دهد که منجر به رتبه های بالاتر می شود.

بک لینک
ایجاد بک لینک جدید

از آنجایی که بک لینک ها تأثیر زیادی بر سئو دارند، باید مطمئن شوید که برای هر محتوایی که منتشر می کنید حداقل تعداد کمی از آنها را دریافت می کنید.

یک استراتژی برای کسب بک لینک این است که با وب سایت های صنعتی تماس بگیرید و از آنها دعوت کنید تا محتوای شما را بررسی کنند. اگر محتوای شما را دوست دارند، ممکن است در صفحات خود به آن لینک دهند. تعداد خوب بک لینک چه مقدار است؟

بستگی دارد. به طور کلی، شما باید بیشتر نگران کیفیت بک لینک های خود باشید تا تعداد آن . ارزش چند بک لینک از وب سایت های بسیار معتبر بسیار بیشتر از هزاران بک لینک از انجمن ها یا رسانه های اجتماعی است.

بک لینک های موجود را سرقت کنید

یکی از بهترین راه ها برای سرقت ترافیک رقبا، سرقت بک لینک آنها است. در حالی که برای درخواست بک لینک به سایت های خارجی مراجعه می کنید، می توانید سایت هایی را که در حال حاضر به رقبای شما لینک می دهند، هدف قرار دهید. اگر لینک های شکسته ای را در وب سایت های آنها پیدا کردید که نیاز به به روز رسانی دارند، و محتوایی دارید که جایگزین خوبی است، می توانید از آنها بخواهید که پیوندهای قدیمی را با پیوندهای جدید به شما جایگزین کنند.

به این ترتیب، شما نه تنها بک لینک دریافت می کنید، بلکه به بهبود سایت آنها نیز کمک می کنید.

طراحی وب خود را بهینه کنید

محرک اصلی سئو این است که وب سایت خود را چگونه طراحی کنید. طراحی وب بد نه تنها می تواند از گشت و گذار کاربران در سایت شما جلوگیری کند، بلکه معمولاً باعث می شود که گوگل شما را در رتبه بندی های جستجو جریمه کند. بنابراین یکی دیگر از راه های عالی برای شکست دادن رقبای خود، داشتن یک طراحی سایت عالی است.

طراحی وب خود را بهینه کنید

طراحی سایت می تواند شامل موارد زیادی باشد ، اما به طور خاص دو چیز برای خیلی مهم است: سرعت صفحه یا (page speed) و طراحی واکنش گرا.

سرعت بارگذاری صفحه

بیش از نیمی از اگر بارگذاری یک صفحه بیش از سه ثانیه طول بکشد، صفحه را میبندند. پس این یک دلیل بسیار مهم است که صفحات شما سریع بارگذاری شوند. یک راه عالی برای انجام این کار فشرده سازی تصاویر شماست – تصاویر بزرگ و با وضوح بالا می توانند سرعت بارگذاری شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

سرعت بارگذاری صفحه

برخی از تاکتیک های دیگر برای بهبود زمان بارگذاری سایت شما عبارتند از:

  • استفاده از فشرده سازی HTTP
  • استفاده از مراجع سبک و اسکریپت
  • ذخیره صفحات وب شما
  • کاهش ریدارکت 301

وقتی ترافیک وب سایت رقبا را بررسی می کنید، می توانید ببینید که صفحات رقبای شما با چه سرعتی بارگذاری می شوند و چگونه آنها در برابر صفحات شما قرار می گیرند.

طراحی واکنشگرا

با توجه به اینکه بیش از نیمی از کل ترافیک اینترنت از طریق موبایل می آید، جای تعجب نیست که بهینه سازی موبایل نقش اساسی در کمک به افزایش ترافیک شما ایفا می کند. در واقع، گوگل محتوا را بر اساس نحوه نمایش آن در دستگاه های تلفن همراه رتبه بندی می کند! یکی از بزرگترین اشتباهاتی که یک سایت می تواند مرتکب شود این است که از بهینه سازی برای موبایل غفلت کند.

طراحی واکنشگرا

اگر رقبای شما این اشتباه را مرتکب شوند، خبر خوبی برای شماست – و اگر این کار را نکردند، برای شما مهم تر از همیشه است که با طراحی واکنش گرا از آنها پیشی بگیرید. یک راه خوب برای دیدن اینکه چگونه فرمت‌های موبایلی شما و رقبایتان در کنار هم قرار می‌گیرند، مقایسه آن‌ها با همتایان دسکتاپ خود در بررسی ترافیک وب‌سایت است. اگر ترافیک دسکتاپ به طور قابل توجهی بیشتر از ترافیک تلفن همراه باشد، ممکن است نشان دهنده وجود مشکل در تلفن همراه باشد.

سخن پایانی

افزایش ترافیک وب سایت شامل متغیرهای زیادی است که بخشی از آن مربوط به طراحی و دیزاین وب سایت شما در موبایل و دسکتاپ و بهینه سایزی سایت شما برای لود بهتر می باشد. اگر فکر میکنید سایت شما در این زمینه دچار مشکل است میتوانید از مشاوره رایگاه ما استفاده کنید. با ما تماس بگیرید تا سایت شما رو بررسی کنیم و به شما راهکار ارائه دهیم.

صادق جعفری

متخصص طراحی و اجرای انواع قالب وب سایت برای انواع cms (جوملا ، وردپرس و ...)با بیش از 4 سال سابقه و بیش از 35 پروژه موفق

دیدگاه کاربران

هیچ دیدگاهی وجود ندارد شما اولین نفر باشید

دیدگاه شما در مورد این مطلب

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *